Co na to Klient
„Wszystko dla Klienta” czyli konsumenta to hasło przyświeca wszystkim kampaniom promocyjnym, aby potencjalny konsument mógł jak najlepiej poznać produkt, daną markę czy usługę lub firmę.
Producenci i handlowcy starają się w najbardziej przystępny sposób przybliżyć konsumentowi swój produkt lub usługę. Mając do dyspozycji całą gamę możliwości m. in.: prezentację np.: samochodu, animację czyli informowanie o produkcie, degustację, sampling – czyli rozdawanie próbek, konkursy, programy lojalnościowe, obniżki cen, gratisy itd.
Jest również wiele sposobów promocji ale skupimy się tutaj przede wszystkim na promocjach w miejscu sprzedaży, w sklepach, supermarketach, galeriach, centrach handlowych, hurtowniach itp. Bardzo dobrą możliwością zapoznania się z interesującymi nas produktami czy usługami w jednym miejscu są również targi np.: mieszkaniowe, turystyczne, oraz wystawy, konferencje, seminaria, „drzwi otwarte”.
Ogromną rolę we wszystkich promocjach i prezentacjach odgrywają hostessy i promotorzy czyli dziewczyny i chłopcy najczęściej uczniowie szkół średnich lub studenci, którzy obsługują tego typu akcje. Od wkładu ich pracy, zaangażowania, pracowitości zależy zadowolenie klienta, który w odpowiedni i miły sposób dowie się o produktach lub usługach lub będzie mógł spróbować danego produktu przed jego zakupem i ocenić czy ten produkt warto kupić, albo wziąć próbkę np. kremu i go wypróbować.
Zadaniem producentów, handlowców i usługodawców jest zaproponowanie konsumentom takiej promocji swoich produktów lub usług aby byli usatysfakcjonowani. Tak jak wspomniałam sposobów i form promocji jest wiele, trzeba je tylko odpowiednio dobrać do naszego produktu i przedstawić konsumentowi.
Co konsumenci myślą o promocjach, jakie mają zdanie na ten temat, co Wam się podoba a co nie, wypowiedzcie się tutaj.