Mechanizmy kierujące rynkiem i reklamą są znane nie od dziś. Wielu naszych klientów to firmy o konkurencyjnych pozycjach rynkowych, które bardzo dbają o swój wizerunek. Nie zatrudniają, więc sami hostess promujących ich produkty, ale profesjonalną agencję, która zrobi to za nich zapewniając profesjonalnych pracowników.
Takich agencji, jak nasza również jest sporo a ponieważ jesteśmy zorientowani na długofalową współpracę z klientami, przy wielu projektach, nie możemy sobie pozwolić na to, aby nasze hostessy popełniały błędy i zachowywały się w sposób nieodpowiedni. Dlatego często kontrolujemy, jakość świadczonych przez nie usług poprzez wizytę tajemniczego klienta lub w przypadku eventów supervisora.
Hostessy, które są zarejestrowane w naszej bazie są typowane na podstawie określonych wymagań klienta. Następnie kontaktujemy się z wybraną kandydatką i pytamy o to, czy weźmie udział w danym wydarzeniu. Staramy się, aby były dopełnione wszelkie formalności a umowy z hostessami jasne i czytelne. Wynagrodzenie, jakie oferujemy jest adekwatne do projektu. Dbamy o to, aby przed wyjściem do potencjalnych klientów hostessa otrzymała odpowiednie przeszkolenie i wytyczne, co do stroju, makijażu i sposobu promocji produktu. Choć większość hostess przykłada się do swoich obowiązków, część z nich naraża nas na duże straty finansowe i zerwanie umów z naszymi klientami.
Z tymi osobami, jak najszybciej kończymy współpracę. Często informacje o niepoprawnych zachowaniach hostess płyną z raportów tajemniczych klientów, rzadziej są to skargi konsumentów, do których wydarzenie promocyjne z udziałem hostessy było kierowane. Błędy, jakie mogą się pojawić to zwłaszcza brak uśmiechu, rozmowy prywatne i niemające związku z daną promocją, zbyt mała komunikatywność i nie zachęcanie klienta do zakupu produktu danej marki. Hostessy, które są pracowite i starające się w pozytywny sposób podejść do każdego klienta są przez nas bardzo cenione i dbamy, aby zostały z nami, jak najdłużej.
Ponieważ często są studentkami, dajemy im możliwości, by ich zajęcia na uczelni nie kolidowały z pracą. Oczywiście na rynku krąży wiele opinii, jakoby hostessy nie otrzymywały wynagrodzeń. W naszej agencji do takich sytuacji nie dochodzi, ale potrafię sobie wyobrazić, że pracodawca nie chce wypłacić wynagrodzenia, jeśli praca nie została wykonana. Za taką należałoby uważać w przypadku, kiedy hostessa tak naprawdę nie robi kompletnie nic, poza tym, że stoi. Nie zwraca uwagi na przechodzących klientów i odpowiada im zdawkowo lub nieprzyjemnie.
Założenie jest takie, by zachęciła do skorzystania z usług lub zakupu produktu danej firmy, tymczasem klient zapamięta markę negatywnie i może kojarzyć ze złą, jakością produktów i nieprofesjonalną obsługą.
Nie od dziś wiadomo co potrafią hostessy. Ja znam jedną która miała miesięczną promocję przed dworcem, nikt jej nie kontrolował, miała rozdawać ulotki a w tym czasie potrafiła brać udział w innej promocji po drugiej stronie miasta. jak jej ukradli makietę to powiedziała że było w czasie jak poszła do toalety.
Miałem podobną sytuacje. Niestety my agencje hostess musimy bardzo pilnować hostessy. Na każdym kroku praktycznie kontrolować. Oczywiście nie wszystkie dziewczyny kombinują ale to się zdarza.