Warto wiedzieć

Warto wiedzieć . . . .

Praca na promocjach jest często pierwszą poważną pracą młodej osoby, warto więc zapoznać się z obowiązującymi przepisami, rozliczeniami podatkowymi, rodzajem umów, wymaganiami supermarketów oraz przepisami bhp.

W tym dziale postaramy się przybliżyć pracę hostessy od strony praktycznej, jak znaleźć pracę jako hostessa, jak zawrzeć umowę, czym różni się umowa zlecenie od umowy o dzieło, podatki i rozliczenia roczne PIT, przepisy BHP, wymagania supermarketów, itp…

Szczególną uwagę należy zwrócić na formę i treść zawieranych umów. O ile uznane agencje nie pozwalają sobie na nieuczciwe postępowanie dbając o swoją reputację i markę, to często słyszy się o nowych agencjach hostess które potrafią zniknąć z rynku po zrealizowaniu kilku promocji i . . . niewypłaceniu honorariów hostessom. A po kilku tygodniach oczekiwania na obiecane honorarium okazuje się, że hostessa ma tylko krótkiego meila z buziaczek.pl 😉 i w zasadzie nawet nie ma z czym iść do sądu bo nie wiadomo z kim zawarła umowę i dla kogo pracowała.

Kolejnym zagadnieniem są podatki i rozliczenia. W naszym społeczeństwie dosyć niska jest świadomość prawna ale niestety nieznajomość prawa nie zwalnia od jego stosowania i podlegania. Warto więc wiedzieć jakie są rodzaje umów, jakie i kiedy płacimy podatki, jak się rozliczyć na koniec roku, jakich dokumentów wymagać od zleceniodawców.

Zachęcamy więc do uważnego śledzenia tego działu bowiem tego typu informacje nigdy nie wiadomo kiedy mogą się przydać.

Jeżeli profesjonalnie zajmujesz się promocjami, może zechcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z osobami pracującymi na promocjach. Mile widziane porady nt. rozliczeń podatkowych, regulaminów supermarketów, zasad zawierania umów, itp . . .